Oasis - Don't Look Back In Anger の Lyrics 和訳

Ariana Grande はこの歌をコンサートで歌っていたのだろうか。

兎に角、マンチェスターでのアリアナ・グランデのコンサート直後にISISにより突如殺された人たちを追悼するために自然発生的に歌われた曲が、このオアシスの曲。


Oasis - Don't Look Back In Anger (Official Video)
https://www.youtube.com/watch?v=r8OipmKFDeM


Oasis Lyrics
"Don't Look Back In Anger"
http://www.azlyrics.com/lyrics/oasis/dontlookbackinanger.html


【以下、英語歌詞+私の和訳】2017年06月02日(金)時点


Slip inside the eye of your mind
心の目の中に滑り込むんだ
Don't you know you might find
知らないかい、君も多分見つける
A better place to play
ずっといい遊び場所を
You said that you'd once never been
君は一度も行ったことがないと言ってた
But all the things that you've seen
でも君が今まで見てきたものは全て
Will slowly fade away
ゆっくり消えて行くだろう


So I'll start the revolution from my bed
だから僕は革命をベッドから始める
Cos you said the brains I had went to my head
だって君が僕が自惚(うぬぼ)れてると言ったから
Step outside the summertime's in bloom
外に出よう、夏は真っ盛り
Stand up beside the fireplace
暖炉の傍で立ち上がるんだ
Take that look from off your face
そんな顔してないで
You ain't ever gonna burn my heart out
そんな状態の君が僕の心を本気にさせることはあり得ないんだから


So Sally can wait, she knows its too late as we're walking on by
だからサリーは待つことができる、彼女は時既に遅しと分かっている、私たちが並んで歩いていたから
Her soul slides away, but don't look back in anger I heard you say
彼女の魂は離れて行く、でも怒りで振り返っては駄目、私は君がそう言うのを聞いた


Take me to the place where you go
君が行くところへ私を連れてって
Where nobody knows if it's night or day
夜か昼かすら誰も分かってないような場所でも
Please don't put your life in the hands
どうか君の人生を人の手に委ねないでくれ
Of a Rock n Roll band
ロックンロールバンドの連中の手には委ねないでくれ
Who'll throw it all away
連中は全てを投げ出す


So I'll start the revolution from my bed
だから僕は革命をベッドから始める
Cos you said the brains I had went to my head
だって君が僕は自惚(うぬぼ)れていると言ったから
Step outside the summertime's in bloom
外に出よう、夏は真っ盛り
Stand up beside the fireplace
暖炉の傍(かたわら)で立ち上がるんだ
Take that look from off your face
そんな顔していないで
You ain't ever gonna burn my heart out
そんな状態の君が僕の心を本気にさせることはあり得ないんだから


So Sally can wait, she knows its too late as we're walking on by
だからサリーは待つことができる、彼女は時既に遅しと分かっている、私たちが並んで歩いていたから
My soul slides away, but don't look back in anger I heard you say
私の魂は離れて行く、でも怒りで振り返っては駄目、私は君がそう言うのを聞いた


So Sally can wait, she knows its too late as we're walking on by
だからサリーは待つことができる、彼女は時既に遅しと分かっている、私たちが並んで歩いていたので
Her soul slides away, but don't look back in anger I heard you say
彼女の魂は離れて行く、でも怒りで振り返っては駄目、私は君がそう言うのを聞いた


Don't look back in anger
怒りで振り返っては駄目
Don't look back in anger
怒りで振り返っては駄目
Don't look back in anger
怒りで振り返っては駄目
At least not today
少なくとも今日だけは