Abba - Super Trouper の Lyrics 和訳

Abba - Super Trouper
https://www.youtube.com/watch?v=BshxCIjNEjY


ABBA LYRICS
"Super Trouper"
http://www.azlyrics.com/lyrics/abba/supertrouper.html

Abba - Super Trouper lyrics

【以下、英語歌詞+私の和訳】2017年04月06日(木)時点

※ "super trouper"は、第一義的には屋外会場の大型夜間照明のことであるが、この作品ではそれだけの意味であるはずがない!と私は思う。が、この手の作品の解釈に関する問題は、常識として、各々の受け手の解釈の自由という範疇に属している問題である。よって、敢えて、どうとでも取れるように訳すことが最善であろうと観念した。


Super trouper
スーパー照明
Beams are gonna blind me
光で何も見えない
But I won't feel blue like I always do
でも、いつものように沈んだ気分にはならないでいられる
Cos somewhere in the crowd there's you
だって、この聴衆のどこかにあなたがいるはずだから


I was sick and tired of everything
何もかもに嫌気がさし疲れていた
When I called you last night from Glasgow
昨夜グラスゴーから私があなたに電話した時
All I do is eat and sleep and sing
私がしていることといえば食べる寝る歌うだけ
Wishing every show was the last show
毎回このショーが最後のショーだったらと願いながら


So imagine I was glad to hear you are coming
だから想像して。あなたが来ると聞いて私がどんなに嬉しかったかを
Suddenly I feel alright
突然好調よ
And it's gonna be so different
何もかも凄く変わって行くはず
When I'm on the stage tonight
今夜私がステージに立つときに


Tonight the super trouper
今夜のスーパー照明
Lights are gonna find me
光が私を探す
Shining like the sun
太陽みたいに輝きながら
Smiling having fun
笑いかけ楽しみながら
Feeling like a number one
世界一の気分


Super trouper
スーパー照明
Beams are gonna blind me
光で何も見えない
But I won't feel blue like I always do
でも、いつものように沈んだ気分にはならないでいられる
Cos somewhere in the crowd there's you
だって、この聴衆のどこかにあなたがいるはずだから


Facing twenty thousand of your friends
2万人の友達に会いながら
How can anyone be so lonely?
誰がそんなに孤独でいられる?
Part of a success that never ends
決して終わらない成功の一道程
Still I'm thinking about you only
まだあなたのことばかり考えてるけど


There are moments when I think I'm going crazy
頭がおかしくなってしまう、そう思う時もしばしば
But it's gonna be alright
でも、もう大丈夫
Everything will be so different
何もかもが凄く変わって行く
When I'm on the stage tonight
今夜ステージに立つときに


Tonight the super trouper
今夜のスーパー照明
Lights are gonna find me
光が私を探す
Shining like the sun
太陽みたいに輝きながら
Smiling having fun
笑いかけ楽しみながら
Feeling like a number one
世界一の気分


Super trouper
スーパー照明
Beams are gonna blind me
光で何も見えない
But I won't feel blue like I always do
でも、いつものように沈んだ気分にはならないでいられる
Cos somewhere in the crowd there's you
だって、この聴衆のどこかにあなたがいるはずだから


So I'll be there when you arrive
だから、私はあなたの到着時に居合わせる
The sight of you will prove to me
あなたを見れば私に証明されるでしょう
I'm still alive
自分がまだ生きていると
And when you take me in your arms and hold me tight
あなたが私をその腕の中に抱き寄せ、きつく抱きしめてくれたら
I know it's gonna mean so much tonight
きっと今夜は凄く大きな意味を持つ


Tonight the super trouper
今夜のスーパー照明
Lights are gonna find me
光が私を探す
Shining like the sun
太陽みたいに輝きながら
Smiling having fun
笑いかけ楽しみながら
Feeling like a number one
世界一の気分


Super trouper
スーパー照明
Beams are gonna blind me
光で何も見えない
But I won't feel blue like I always do
でも、いつものように沈んだ気分にはならないでいられる
Cos somewhere in the crowd there's you
だって、この聴衆のどこかにあなたがいるはずだから