Abba - The Winner Takes It All の Lyrics 和訳

Abba - The Winner Takes It All
https://www.youtube.com/watch?v=92cwKCU8Z5c


ABBA LYRICS
"The Winner Takes It All"
http://www.azlyrics.com/lyrics/abba/thewinnertakesitall.html


【以下、英語歌詞+私の和訳】2017年04月07日(金)時点


I don't wanna talk
話したくない、
About things we've gone through
過去のことについては

Though it's hurting me
今も胸は痛むけれど、
Now it's history
今では歴史

I've played all my cards
私は全てのカードを使い切った
And that's what you've done too
それはあなたも同じ
Nothing more to say
もはや言うべきこともない
No more ace to play
もはや切るべき切り札もない


The winner takes it all
勝者は全てを取っていく

The loser's standing small
敗者は身を小さくして立つ、
Beside the victory
その勝利のそばで

That's her destiny
それが敗者の運命


I was in your arms
あなたの腕に抱かれていた、
Thinking I belonged there
そこが自分の居場所だと思いながら

I figured it made sense
私はそれを成る程と思った、
Building me a fence
私用に柵を築きながら、
Building me a home
私用に家を築きながら、
Thinking I'd be strong there
私はそこでは強くなれると考えながら

But I was a fool
でも私はバカだった、
Playing by the rules
ルールで弄んでいた


The gods may throw the dice
神々はサイコロを転がす
Their minds as cold as ice
氷のように冷たい心
And someone way down here
そして誰かがここに落ち、
Loses someone dear
愛する人を失う

The winner takes it all
勝者が全てを取っていく
The loser has to fall
敗者は落ちなければならない
It's simple and it's plain
簡単かつ明瞭
Why should I complain?
どうして私が不平を言えよう?


But tell me does she kiss
でも聞かせて、彼女はキスをする?
Like I used to kiss you?
私があなたにキスしたように?

Does it feel the same
同じように感じる?
When she calls your name?
彼女があなたの名前を呼ぶ時?

Somewhere deep inside
どこか深いところで
You must know I miss you
あなたは知っているはず、私があなたを恋しく思ってることを
But what can I say?
でも何を言える?
Rules must be obeyed
ルールには従わなければならない


The judges will decide
裁判官は決定する
The likes of me abide
私たちは従う
Spectators of the show
このショーの観客たちは
Always staying low
いつも下のほうにいる
The game is on again
ゲームは繰り返される
A lover or a friend
恋人であれ、友人であれ
A big thing or a small
大きいものであれ、小さいものであれ
The winner takes it all
勝者は全てを奪っていく


I don't wanna talk
私は話したくない、
If it makes you feel sad
もしあなたを悲しくさせるなら

And I understand
私は理解している、
You've come to shake my hand
あなたが握手に来たことを

I apologize
私は謝る、
If it makes you feel bad
もしあなたが気を悪くしていたら、
Seeing me so tense
私が酷く不自然で
No self-confidence
自信を失くしているのを見て

But you see
でも、御承知の通り、
The winner takes it all
勝者が全てを取っていく
The winner takes it all...
勝者が全てを取っていく...